Activitats


ACTIVITAT 1: TREBALLEM LA DIVERSITAT CULTURAL A L’AULA


Com que el nostre blog gira entorn de la ciutat de Salt, on les escoles que hi trobem tenen un percentatge molt elevat d’immigració, hem considerat oportú dur a terme una activitat amb els alumnes que tracti de la diversitat cultural. 

Per a dur a terme aquesta activitat, hem plantejat als alumnes una situació en que hauran de sortir a voltar pel món amb una maleta on hi hauran de portar un màxim de tres coses que considerin necessàries per viure (poden ser coses materials o no); al llarg del seu viatge s’aniran trobant amb els seus companys de classe i podran comparar les relíquies entre ells.

Un cop els alumnes s’hagin mostrat  les seves relíquies entre ells, faré que se les intercanviïn amb la idea que després cada alumne faci una petita reflexió del que faria si només disposés d’aquell recurs material. D’aquesta manera, els participants podran veure que cada un entén la supervivència de maneres molt diverses, de manera que es treballarà l’empatia i la solidaritat. 

Aquesta activitat es realitzarà al pati de l’escola.

Els objectius principals de la pràctica són:

-          Reconèixer diferents estils de vida.
-          Veure que hi ha persones que han de viure amb menys recursos.
-          Valorar els avantatges i els inconvenients de l’estil de vida occidental.
-          Reflexionar sobre el concepte de benestar.
-          Aproximar-se al tema de la desigualtat en l’ús dels recursos. 

   


ACTIVITAT 2: CONEIXEM EL BARRI VELL DE SALT



La segona activitat que hem plantejat consisteix en fer una gimcana pel nucli antic del poble de Salt, amb l’objectiu que els alumnes coneguin millor les històries que amaga aquesta zona del poble.

Per dur a terme l’activitat dividirem la classe en 4 grups i cada grup començarà la gimcana a 4 llocs diferents:


- Parròquia de Sant Cugat.

- Teatre.

- Fàbrica Coma Cros (actualment la biblioteca).

- Plaça de les llúdrigues.

A cada grup d’alumnes se’ls hi explicarà una història curiosa sobre el lloc on han iniciat la gimcana i, a continuació, aniran rotant. Per exemple, els que comencin a la biblioteca se’ls hi explicarà que anys enrere era una fàbrica tèxtil i que la industrialització en aquesta zona va ser possible gràcies a la presència de l’aigua, que subministrava l'energia hidràulica necessària per moure la maquinària.


Aquesta pràctica té tres objectius principals: 


- Parlar de la importància que tenen aquests espais, ja que són la clau per entendre la història del poble de Salt.
- Explicar la utilitat de l’aigua en l’època de la industrialització,  aprofitant per conscienciar a l’alumnat que l’aigua és un recurs escàs i que se n’ha de fer un consum responsable.
- Relacionar l’aparició de l’ industrialisme i la creació de noves fàbriques amb el corrent immigratori massiu que es va produir al segle XIX. 

ACTIVITAT 3- EL TRANSPORT PÚBLIC A SALT
 
La tercera activitat plantejada té com a objectiu principal que els nens i nenes de l’aula prenguin consciència de la importància d’utilitzar el transport públic com a un mitjà de transport sostenible. Per fer-ho, ens hem centrat en les línies de bus que passen per Salt,  així coneixeran millor la ciutat.  

Primer de tot dedicarem els primers 10 minuts de classe per destacar les idees prèvies de l’alumnat en relació al transport públic(més concretament els autobusos). Farem preguntes del tipus: 


  • Algú l’ha agafat alguna vegada?
  • Qui sap què és un autobús?
  • Per què serveixen?
  • Quantes persones poden viatjar-hi?
  • On ens pot portar?
  • Quins avantatges té en relació al transport privat?
  • De quins colors són
  • (...)



Un cop els alumnes ja coneguin més detalladament els objectius de l’activitat, la posarem en marxa; repartirem a cada alumne una fitxa on hi haurà diferents línies d’autobús i diferents llocs on ens poden portar (cinema, teatre, mercat, escola, un altre poble,...) i ells, amb l’ajuda dels cartells que trobaran a les parades, hauran de relacionar cada línia amb el seu destí. Aquesta activitat la realitzarem tots junts passant per algunes parades d’autobús que hi ha al poble de Salt i, a continuació, cada alumne entregarà la fitxa de manera individual. 


Els objectius d’aquesta activitat són:


- Fomentar l’ús del transport públic.

- Conèixer i valorar els diferents transports públics del nostre entorn.

- Valorar la utilització de l’autobús com a resposta a la problemàtica ambiental.

- Conèixer l’autobús com a mode de transport públic i els avantatges de la seva utilització.

- Conèixer que existeixen diverses línies d’autobús i que cada una d’elles ens porta a llocs diferents.
 



 

 




 

2 comentaris:

  1. Hola nois!!

    Les vostres activitats creiem que són molt adients en quant al tema que eu escollit en el bloc.
    Donar a escollir a els infants 3 coses per endur-se a la motxilla amb les quals poder sobreviure crec que és una pràctica molt profitosa, ja que es posen en la pell de tota aquella gent que no tenen les mateixes oportunitats que nosaltres.
    La segona activitat dir que és molt important fer que els infants siguin conscients de com és la zona on viuen, del seu passat i de la importància que te conservar-ho entre tots.

    Enhorabona per el blog!!!

    ResponElimina
  2. Hola noies!
    Fent una ullada a les vostres activitats, i tal i com diuen l'Álvaro, en Rubén i l'Alfons aquestes activitats són molt encertades, per una banda, perquè en un futur els pot ser útil saber què és el més important per a ells,plantejant una activitat entretinguda com és la que heu proposat vosaltres i alhora interectuar amb els companys i compartir les preferencies de cadascú. I per altra banda, per apreciar el lloc on viuen i ser conscients de que se n'ha de tenir cura.
    Un consell, creiem que falta alguna que altra activitat per acabar d'enllestir això, no obstant això creiem que aneu pel bon camí, va ànims que ja us queda poc!

    ResponElimina